Szkolenia i warsztaty dla biznesu

Oferuję szkolenia i warsztaty dla biznesu. Prowadzę je w zakresie bezpieczeństwa pracy, które powinno, a wręcz musi, być tak samo ważne dla firmy, jak zyski, jakość oraz terminowość w realizacji założonych celów. Na budowanie pozytywnych wzorców u pracowników w tej dziedzinie mają wpływ liderzy. Na rozwój kompetencji liderów natomiast ma wpływ sam pracodawca. Dlatego w każdej z tych grup bardzo ważną rolę odgrywa budowanie kultury BHP – przestrzegania zasad bezpieczeństwa, umiejętności przewidywania, zapobiegania oraz reagowania w sytuacjach związanych z zagrożeniem zdrowia lub życia.

W związku z tak ważnym zagadnieniem przygotowałam dwa programy szkoleń, które również prowadzę. Szczegółowe informacje o każdym z nich znajdują się poniżej.

Leadership i budowanie kultury BHP

Leadership i budowanie kultury BHP to program kierowany do zarządów, kadr kierowniczych, liderów, jak również pracowników produkcyjnych oraz nieprodukcyjnych. Celem warsztatów jest stworzenie, zweryfikowanie lub wzmacnianie istniejących standardów w odniesieniu do postaw, wartości, zachowań w zakresie bezpieczeństwa pracy.

Szkolenie wyróżnia się tym, że nie jest prowadzone według z góry ustalonych standardów. Jego zakres, sposób narracji, a także tempo i rytm wykładów są dopasowywane indywidualnie do potrzeb firmy oraz jej pracowników. Co więcej, poszczególne bloki tematyczne mogę wprowadzać pojedynczo. Treści są bowiem skonstruowane w taki sposób, że choć wiążą się ze sobą, samodzielnie również stanowią zamkniętą całość. Informacje przekazuję zawsze w jasny i przystępny sposób.

Szkolenie ma na celu przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie uczestników kwestiami bezpieczeństwa pracy, zachęcić do spojrzenia na nie z innej perspektywy, a w rezultacie wypracowania pozytywnych postaw wobec nich. Chodzi o zmianę procesów myślenia na ten temat i tym samym efektywnym budowaniu kultury bezpieczeństwa.

 

Ramowy czas trwania i opcje zakresu programu

Program w zależności od skali przedsięwzięcia trwa od 4 do 24 miesięcy i składa się z następujących etapów:

  • badania potrzeb organizacji, wyznaczenia celów;
  • określenia składowych programu, opracowania harmonogramu, doboru metod pracy;
  • przeprowadzenia warsztatów (cykl 1-3 warsztatów trwających 1-2 dni);
  • opracowania planu działań i nadzoru harmonogramu realizacji;
  • pracy indywidualnej z uczestnikami programu (sesje 3-5 spotkań/uczestnik);
  • podsumowania Programu i wyznaczenia kierunków oraz planów dalszego działania.

Patronat merytoryczny nad programem i superwizję prowadzi najbardziej rozpoznawalny w Niemczech i Austrii ekspert od komunikacji zarządczej, safety culture coach - Stefan Bartel.

kobieta oparta o krzesło


Wsparcie młodych stażem służb BHP

Zajmuję się wsparciem młodych stażem służb BHP w zakładach pracy. Wdrożenie osób od strony praktyczniej w ich obowiązki jest niezwykle istotne. Dotyczy to przede wszystkim pracowników BHP, dla których jest to pierwsza praca zaraz po ukończonej w tym zakresie edukacji. Ma to znaczenie, ponieważ przekłada się na efekty ich działań oraz sposób realizacji zadań. Jedynie dobrze, kompleksowo wdrożeni w swoje obowiązki, świadomi, wyposażeni w niezbędne umiejętności i wiedzę, przy ciążącej na nich odpowiedzialności będą idealnym wsparciem dla pracodawców, kadry kierowniczej, a także pracowników produkcyjnych i nieprodukcyjnych.

Z uwagi na powyższe kwestie prowadzę program Akademii BHP, który jest przeznaczonych przede wszystkim dla osób młodych stażem w tym zawodzie. Szkolenia odbywają się indywidualnie i obejmują między innymi:

  • merytoryczne wsparcie w sytuacji badania incydentów/wypadków oraz postępowań powypadkowych we współpracy z organami prowadzącymi postępowania wyjaśniające;
  • zagadnienia dotyczące prowadzenia ciekawych i skutecznych szkoleń wstępnych BHP dla nowo zatrudnionych pracowników;
  • wskazówki z zakresu opracowywania programu szkoleń wstępnych i okresowych BHP, który będzie zgodny z profilem działalności firmy;
  • informacje o skutecznej komunikacji z pracownikami, kadrą zarządzającą oraz pracodawcą;
  • kwestie związane z działaniami prewencyjnymi i zapobieganiem ponownym incydentom/wypadkom.

żółte kamizelki